We gaan alweer 10 jaar terug. Ik ben gestart op de lingerieafdeling. Ik had het absoluut niet verwacht toen ik daar begon, maar ik kreeg zo veel passie voor lingerie en klanten helpen en adviseren. Dit werd gezien en binnen zes maanden mocht ik mee op inkoop. Uiteindelijk heb ik zeven jaar met veel plezier op deze afdeling gewerkt.
Voordat ik startte bij Van Tilburg werkte ik in de horeca. Op mijn negentiende kocht ik mijn eerste huis en wilde ik graag meer stabiliteit. Het was duidelijk dat ik iets met mode wilde doen en toen kwam Van Tilburg op mijn pad. Ik werkte meteen 38 uur zonder proefdag en het bleek een match made in heaven! Het is zo divers op een lingerie-afdeling, zowel qua leeftijden als vragen die gesteld worden. De eerste BH die wordt uitgezocht of iemand die veel is afgevallen, alles komt voorbij. Je geeft hierin advies op maat en komt heel dichtbij. Je hebt zelfs klanten die emotioneel worden, omdat ze zichzelf op een andere manier zien. Je bouwt ook echt een band op met de klant. Ik hoor nog wel eens dat klanten naar mij vragen, dan ben je echt van betekenis geweest.
Privé deed ik al heel veel op het gebied van social media. Ook fotografie en mode zijn altijd al mijn passie geweest. Ik kreeg ergens anders een baan als content creator en deed dit werk naast het werk bij Van Tilburg op de lingerieafdeling. Uiteindelijk ging ik dit voor meer bedrijven doen op freelance basis. Ook Van Tilburg pikte deze ontwikkeling op. Ik ben toen een keer model geweest, ging mijn eigen campagnebeelden bewerken en daarna ging het balletje rollen.
Ik had het zo naar mijn zin bij de afdeling lingerie dat ik eigenlijk niet weg wilde, ik moest er echt goed over nadenken. Er werd mij gezegd dat ik altijd terug zou mogen naar de lingerie-afdeling, toen had ik natuurlijk niks meer te verliezen. Ik ben uiteindelijk nooit meer teruggegaan naar de lingerie-afdeling. Social media marketeer werd mijn nieuwe functie.
Dat ging eigenlijk vanzelf. Ik begon met fotografie en toen werd het uitgebreid met video’s maken. In corona tijd hadden we een zo gezegd “crisis social media team” waar ik ook onderdeel van uitmaakte. Daardoor had ik al veel gezien en omdat ik hier al langer werk weet ik welke content past bij Van Tilburg en bij de doelgroep.
Ik ben nu bijvoorbeeld bezig met een plan hoe we de doelgroep vanaf 35 jaar kunnen aanspreken. Daardoor weet Ik nu ook van mezelf dat ik meer een maker ben. Ik heb dat uitgesproken en hier wordt ook naar geluisterd. Styling en content maken, daar ligt mijn talent! Ik heb 100% van mijn hobby mijn beroep gemaakt, dat vind ik zó tof! Ik krijg hier ook de kans om alles te doen wat bij mijn passie past. Daarbij doe ik nog steeds meerdere dingen naast mijn baan bij Van Tilburg. Ik ben zelf op social media ook actief en hier zijn andere opdrachten uitgekomen. Zo werk ik bijvoorbeeld ook nog met een andere webshop samen, waar ik zelfs een aantal eigen ontwerpen heb mogen maken. Dit is natuurlijk ook bekend bij Van Tilburg en ik krijg volledig de ruimte om dit te doen.
Dat ik bijvoorbeeld in mijn eentje de styling mag doen van het modemagazine, dat is zo bijzonder! Ook bij de socials, daar mag ik echt mijn eigen ding in doen. Ik heb wel echt een droombaan!
Ik woon samen met mijn twee katten Otje en Gaia in Den Bosch en deel creatieve content over mijn leven. Mocht je het leuk vinden om mij te volgen, check mijn Insta account: @gewoonnanoek
Ik wil heel graag een cursus van videograaf volgen om nog vettere en professionele video’s te maken. Dit is goed voor mezelf en voor Van Tilburg. Deze content gaat Van Tilburg nog meer helpen om dichterbij de doelgroep te komen. En hier hoop ik nog lang in te mogen bijdragen!